اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور در گچساران افتتاح شد

با حضور جمعی از مسوولان نمایشگاه صنایع دستی ، هدایا و سوغات استان‌های کشور در گچساران افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور  در گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نمایشگاه صنایع دستی،  هدایا و سوغات با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری  کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان  استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران افتتاح شد.

 در این آین مجید صفایی اظهار کرد: این نمایشگاه با دعوت از 12 استان در گچساران به مدت 10 روز از تاریخ یکم الی 10 بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه  از100غرفه تشکیل شده که تمامی محصولات آنها ایرانی و شامل صنایع دستی و سوغات دیگر استان‌ها است.

صفایی ابراز کرد: در این نمایشگاه 15 غرفه مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است که از این تعداد 7 غرفه مختص شهرستان گچساران است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم‌ترین هدف از افتتاح این نمایشگاه ایجاد اشتغال برای تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی و کمک به تحقق هر چه مطلوب‌تر شعار سال جاری با عنوان (( رونق اقتصاد ))است.

 صفایی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون سومین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به میزبانی گچساران  دایر شده است، گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با 10درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

 این مسوول افزود: نمایشگاه  صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور از جمله  زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز، کرمان، اصفهان  و سایر استان‌ها و شهرستان رودبار، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش فارس در این نمایشگاه صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، سفال، عسل طبیعی، غذاهای محلی، کلاش بافی، لباس‌های محلی، نمد، سبد بافی، زیورآلات، ابزارهای سنتی-بومی و سوغات گچساران و استان‌های کشور به عرضه گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول